Anmeldelser av de beste kokebøkene for diabetes

Den beste diabetes kokeboken

Bare fordi du har diabetes (eller et familiemedlem gjør det) betyr ikke at du må spise tørt mat. Som denne lysbildeserien som fremhever nye kokebøker viser, er det mulig å tilberede sunt og spise deilige måltider som holder blodsukkernivået i et trygt område.

Deilige retter for diabetikere: Spise godt med diabetes type 2

Av Robin Ellis

Middelhavsdiet anses å være blant de sunneste på planeten, og oppskriftene i denne boken er basert på regionens mat. Oppskriftene inkluderer rød paprika fylt med tomat og geitost, kikerter med tomatsaus og spinat og lammetagine. Boken ble først utgitt i England (Ellis er en kjent britisk skuespiller som har diabetes type 2) og ble utgitt i USA 1. november 2011.

Det søte liv: Diabetes uten grenser

Av Sam Talbot

Forfatteren er en profesjonell kokk som ble omtalt i det populære TV -showet “Top Chef” og eier to restauranter i New York. Talbot har også levd med type 1 -diabetes siden han var 12 år. De 75 oppskriftene i boken hans fokuserer på sunt kosthold (f.eks. Grønnkålflis), matlaging med ferske ingredienser og sjømat – Talbot er en ivrig surfer og hans kjærlighet til alt som er i havet er tydelig i oppskriftene hans. Talbots filosofi: Livet med diabetes handler ikke om diabetes; det handler om å leve.

30 dagers utfordring

Av Steve Patchett

Velsmakende, tilfredsstillende matvarer råder i denne kokeboken med vektreduksjon. Tenk: stekt kylling med saus, fylte kalkunrefileter, bakt fisk i italiensk stil og svinestek. Forutsetningen er at å miste en beskjeden vekt, bare 10 eller 15 pounds, senker blodtrykket og senker blodsukkeret. Hver oppskrift inneholder detaljert informasjon om kalorier, fett, mettet fett, kolesterol, karbohydrater, etc.

The American Diabetes Association Diabetes Comfort Food Cookbook

Av Robin Webb, MS

Fra lasagne og mac-n-cheese til ostekake, finnes mange matvarer som personer med diabetes anser som «nei-nei» i denne omfattende kokeboken. Forfatteren lover “tweaks” til gamle favoritter som gjør det mulig å nyte dem uten skyld.

1000 diabetesoppskrifter

Av Jackie Mills, RD

Her er et leksikon med oppskrifter som er skreddersydd for personer med diabetes. I tillegg til oppskrifter på klassikere som kyllingpottepai, grytestek og jordbærpai, inneholder Mills 7-dagers menyplanlegging, karbohydrater og andre tips for diabetikere. Mills er forfatter av en annen populær kokebok for diabetes Den store boken om diabetiske desserter, som er full av oppskrifter på søte godbiter som Charming Chocolate Bundt Cake og Blueberry Lemon Buttermilk Cake.

Vegetarisk diabetiker med lavt GI

Av Ellie Miller

Matvarer med lav glykemisk indeks er matvarer som langsomt frigjør energi, slik at du unngår toppene i blodsukkeret. De pleier også å bli mettende, slik at du ikke føler deg fratatt. De 200+ oppskriftene i denne boken-fra Bean-Lovers Chili og Spiced Blomkålsuppe til italiensk pastasalat og Golden Asparagus Potetsalat-er alle vegetariske oppskrifter.

Blodsukker: Inspirerende oppskrifter for alle som står overfor utfordringen med diabetes og opprettholder god helse

Av Michael Moore

Chef Moore (ikke filmskaperen) er en verdenskjent kokk som også tilfeldigvis har diabetes. Oppskrifter er deilig utenfor mainstream: tenk “Enkle fiken på toast”, “Røkt laks og fersk urte mousse” og “Sitron kylling schnitzelsandwich.”

Gratis oppskrifter for diabetes

Alle disse oppskriftsbøkene er et flott tillegg til kjøkkenbiblioteket ditt – spesielt hvis du eller en du er glad i har diabetes.
Men hvis du leter etter en diabetesvennlig oppskrift i kveld, kan det være lurt å sjekke ut en av Healthlines gratis diabetesoppskrifter: